Kdo jsou návštěvníci Barcamp Brno 2018?

29. červen 2018

Na začátku června jste nás mohli potkat na Barcampu v Brně, který jsme se letos rozhodli podpořit jako partneři akce. V předsálí kina Scala jsme vám na stánku prezentovali, co děláme a jak naše aplikace mohou uživatelům pomáhat v jejich práci.

Na platformě CleverAnalytics jsme se také snažili demonstrovat informace o návštěvnících Barcampu, které jsme sesbírali pomocí dotazníku. A zjistili jsme třeba, že...

Brněnský Barcamp zůstává stále spíše akcí pro brňáky, což nás trochu mrzí. 88,8 % návštěvníků je přímo z Brna a 9,3 % přijelo z blízkého okolí, tedy Brna - venkov. Zbylá skoro dvě procenta reprezentovali návštěvníci samozřejmě z Prahy, z Olomouce, ze Znojma, ale třeba i z Liberce... A tak nějak samozřejmé je, že přijeli taky sousedé bratia. Ale stejně... jestli už delší dobu zvažujete návštěvu Brna, spojit ji s Barcamp Brno 2019 bude rozhodně dobrá příležitost.

Na Barcamp zavítalo víc kluků (65,2 %), než holek (34,8 %). Většina návštěvníků byla ve věku 25 - 34 let (62,2 %), druhou nejpočetnější skupinou pak byli ti, kterým ještě 25 nebylo (24,7 %). Necelých 81 % je již ekonomicky činných, tedy zaměstnaných nebo samostatně podnikajících, a zbytek jsou vesměs studenti.

Většina z návštěvníků už někdy na Barcampu byla, svý poprvý si letos prožila jen třetina z nich. A z čeho máme fakt velkou radost je to, že 33,3 % návštěvníků Barcampu zajímá pořád ze všeho nejvíc vývoj a technologie. Jednu čtvrtinu (25,9 %)  pak témata, která spadají do oblasti osobního rozvoje, a 17,8 % se zajímá nejvíc o PR a marketing. To odpovídá odvětvím, ve kterých jsou návštěvníci ve svým životě činní. 51,9 % totiž pracuje nebo studuje v oblasti IT a 17,0 % v marketingu, ostatní se angažují tak nějak všude možně, v zemědělství, farmacii, strojařině, obchodu, administrativě…

Jestli budete chtít na Barcampu pozvat někoho na drink, nevymýšlejte žádné nesmysly. Když zvolíte pivo, vodu nebo kávu, s velkou pravděpodobností se trefíte. Jako svůj nejoblíbenější pití uvedlo jeden z těchto tří 62,2 % (pivo 28,1 %, voda 17,8 %, káva 16,3 %).

Nejoblíbenějším zvířetem návštěvníků Barcampu je pes, za svý nejoblíbenější zvíře ho označilo 49,6 % z nich. Kočky si zas tak dobře nevedly, preferuje je jen 16,3 %. V odpovědích se objevil taky potkan, tuleň, tučňák, liška a slon, chobotnice, kamzík, veverka, ovce, motýl a taky GIN A TONIC.

Tak příští rok na viděnou :)))