O CleverMaps a byznysu nad mapami na Lupa.cz

05. březen 2015

Dnes na Lupa.cz vyšel článek o tom, jak mapy mohou vydělávat.

Nad mapovými podklady se dá vystavět rozjetý byznys. Stačí k tomu dostatek dat a schopnost jejich analýzou odhalit nové souvislosti. 

Na troskách brněnského Geodisu raší zajímavé projekty. Kromě TopGisu, do kterého loni majetkově vstoupil Seznam, se na scéně objevil i startup CleverMaps. Ten se spíš než na tvorbu map zaměřil na data, která se nad nimi dají analyzovat.

Vlastní analytická platforma a vlastní startup. Z Clevemaps se během posledních pár měsíců oddělila jedna z divizí a vydala se zkusit štěstí na vlastní pěst. Clever Analytics propojují mapové podklady s daty, které se na ně dají promítnout z veřejných zdrojů.

“Před dvěma lety vzniklo v rámci Clevermaps pár nápadů a kromě projektu zaměřeného na silničáře nebo na farmáře jsme dali dohromady i analytický tým. Věříme, že má globální šanci, a tak jsme se rozhodli rozjet Clever Analytics jako samostatnou firmu,” tvrdí produktový ředitel firmy Lukáš Puchrik s tím, že hledají investora, který by mohl pomoci v expanzi do zahraničí. Hledají už minimálně dvacetimilionovou investici a investora se zkušenostmi z ciziny.

Jak rozvážet cement

Služba je v podstatě jednoduchá: na mapu se naskládají data, která jsou relevantní k požadavku klienta, a statistika v prostoru na první pohled často ukáže informace, které nejsou běžně k vidění. “Demografie funguje všude, takže pracujeme především s daty o obyvatelstvu a už to nám samo o sobě ukáže věci, které leckdy klasická business inteligence nedokáže,” tvrdí Puchrik.

Typickým zákazníkem jsou obchodní řetězce nebo třeba i firmy, které rozváží zboží s krátkou trvanlivostí. “Třeba cementárna, která rozváží cement v míchačkách, musí přemýšlet o tom, z jaké pobočky vyjet, aby směs nepřišla o nějaké své vlastnosti. Musí víc přemýšlet kudy jet a podobně. My to děláme automaticky,” dodává Puchrik s tím, že další příklad může být poradenství obchodním řetězcům, kde je ideální místo pro otevření nové prodejny.

Firma používá desítky otevřených zdrojů a její analytika běží na databázi HANA. “Zapojili jsme se do startupového programu SAPu a máme teď k dispozici kromě licencí i marketingovou podporu, což je možná ještě důležitější,” vysvětluje Puchrik s tím, že jedním z cílů firmy je zakomponovat službu i do ekosystému korporátního informačního kolosu. “HANA je ale jen jeden ze systémů, na kterých jedeme. Nechceme být závislí na jedné platformě,” dodává.

Celý článek najdete zde

Abychom vám zajistili lepší uživatelské prostředí, využívá tento web cookies. Používáním webu s tímto souhlasíte.

V pořádku