Češi mezi 33 nejlepšími startupy na WebSummit 2017

23. November 2017

CleverAnalytics, český startup z Brna, se zúčastnil mezinárodní technologické akce WebSummit, který se konal 6. až 9. listopadu v Lisabonu. CleverAnalytics byl jedinou českou firmou mezi 33 nejlepšími start-upy, kteří se kvalifikovaly do užšího kola start-upové soutěže.

Alpha a Beta úroveň v soutěži Startupů

Soutěž měla celkem 200 soutěžících společností, které byly rozdělené do dvou úrovní. Alpha úroveň byla určená především pro začínající a méně rozvinuté start-upy. Do Beta úrovně se pak kvalifikovalo už jen 33 společností, které jsou již pokročilé fázi rozvoje a mají stabilní postavení na trhu. CleverAnalytics soutěžil právě v Beta úrovni.

Prestižní soutěž

Ondřej Tomas, CEO CleverAnalytics, vysvětlil, co tato soutěž pro start-upy znamená: „Dostat se do Alphy na WebSummitu je pro každou začínající firmu velká událost a mohou být na co hrdí. My jsme se při vstupních pohovorech kvalifikovali rovnou do Bety. To potvrzuje, že nejen náš vývoj jde velmi dobrým směrem, ale i že trh nás bere velmi vážně.“

Tříminutový pitch

Při pitch prezentaci měl Ondřej Tomas tři minuty na to, aby přesvědčil porotu o dalším postupu v soutěži. Hned jak Ondřej Tomas sešel z pódia, přišlo za ním několik desítek konzultantů z oblasti business intelligence či firmy ze segmentu “food delivery”, pro které je lokační analýza velmi důležitá.

Lokační analýza pomáhá dovozcům jídla

Maroš Pecho, New Business Development manager v CleverAnalytics, se denně setkává s problémy, které trápí každou větší společnost rozvážející jídlo. „Potřebují vědět, jaká je jejich ideální spádová oblast, kdy se jim ještě vyplatí jezdit na druhou stranu města, a kdy ne. Tohle z tradičných business intelligence nástrojů s tabulkami a grafy nedostanete. Když řešíte lokaci, potřebujete mít mapu. Naše platforma přenáší obchodní data na mapu a ukazuje je v souvislostech jako například demografie a potenciál trhu. V našem případě platí, že mapa řekne víc než tisíc tabulek.“

Technologický veletrh

WebSummit je nejen velká mezinárodní konference se 60 000 návštěvníky a start-upová soutěž. Významný prostor zde byl věnován také veletrhu technologických firem. CleverAnalytics měl svůj stánek na tomto veletrhu. Každý, kdo se u CleverAnalytics zastavil, si mohl vyzkoušet platformu lokační analýzy a jednotlivá řešení pro několik byznysových případů.