Teta

Optimalizace maloobchodní pobočkové sítě

Řetězec drogerií
o více než 700 prodejnách

TETA je řetězec drogerií o více než 700 prodejnách a pětkrát získal titul "Prodejce roku" (GE Money), stejně jako prodejce s nejvyšším počtem zákazníků (Incoma Gfk). Společnost současně slouží jako distributor drogerie pro více než 5500 obchodů a jako výrobce více než 300 produktů.

VÝZVA

Neoptimalizovaná pobočková síť

Hlavní otázky, které TETA potřebovala zodpovědět, byly zaměřeny na optimalizaci jejich pobočkové sítě a plánování umístění budoucích poboček s cílem optimalizace výkonu a rozšíření obchodní činnosti. Následující otázky nebyly silně podporovány daty a nemohly být snadno zodpovězeny:

  • Jaký je potenciál plánované lokality?
  • Jaký bude dopad na aktuální síť, pokud otevřeme nový obchod na určitém místě?
  • Do kterých ze současných prodejen bychom měli investovat a které je třeba zrušit?
  • Jaký je tlak vnitřní a vnější konkurence v daném místě (aktuální a plánované)?
  • Zbývá na mapě ještě místo pro expanzi?
  • Odkud přicházejí naši zákazníci a kdo jsou?
  • Distribuujeme naše letáky efektivně?
  • Přináší redesign obchodů zvýšený počet zákazníků, jejich loajalitu a nesoucí hodnotu?

„Koukali jsme na Microsoft, SAP, GoodData, ale žádný z nich neposkytuje tak detailní vhled.“

David Vejtruba - Hlavní marketingový ředitel

ŘEŠENÍ

Vliv umístění na obchodní rozhodnutí

Řetězec drogerií TETA má vyspělý a vysoce vyvinutý věrnostní program s více než 2 000 000 členy. S využitím dat o transakcích z tohoto programu a jejich kombinací s externími demografickými daty, CleverAnalytics poskytla společnosti TETA potřebnou znalost obohacenou o vliv umístění na obchodní síť. Analýza polohy přinesla následující:

  • Spádové oblasti pro jednotlivé pobočky a celou síť
  • Pronikání a podíl členů věrnostního programu
  • Tržní potenciál a tržní podíl každého obchodu
  • Překrývání vlastních obchodů v síti
  • Trhový podíl sítě v různých oblastech
  • Tržní potenciál navrhovaného umístění (míst)
  • Zvýšená návratnost investic do distribuce letáků
 

VÝSLEDKY

Nepřetržitá optimalizace sítí a přímého marketingu

Maloobchodní síť je jako živý organismus, který reaguje na sebemenší změnu okolí. Díky řešení CleverAnalytics jsou rozhodnutí TETA nyní řízena nejpřesnějšími daty, která jsou okamžitě aktualizována a přístupná on-line na snadno srozumitelné mapě.

TETA dokázala na základě této prostorové analýzy optimalizovat počet svých obchodů v nejlepších lokalitách, snížila vnitřní konkurenci, dosáhla plánovaného pokrytí trhu a zvýšila návratnost investic do distribuce letáků – která je stále jedním z klíčových marketingových nástrojů pro maloobchod.

Chcete vědět více? www.cleveranalytics.com